سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

1-مفاهیم زیر را توضیح دهید؟

1-Apache  ؟

2-فرق نصب ویندوز  و لینوکس؟

3-3تفاوت ویندوز و لینوکس؟

 

2-به صورت کامل توضیح دهید؟

4-آپاچی?

5-my sql?

6-Php

3-نحوه کار کردن هر یک از را توضیح دهید؟

4-بانک اطلاعاتی کتبخانه را طراحی کنید که موارد زیر را انجام دهد؟

محیط عملیاتی

موجودیتها

جدولهای لازم

ارتبط های موجود

دستورات ایجاد جدول

دستورات ذخیره سازی

دستورات حذف

دستورات ویرایش اطلاعات

1-مفاهیم زیر را توضیح دهید؟

1-Apache؟

2-فرق نصب ویندوز  و لینوکس؟

3-3تفاوت ویندوز و لینوکس؟

 

2-به صورت کامل توضیح دهید؟

4-آپاچی?

5-my sql?

6-Php

3-نحوه کار کردن هر یک از را توضیح دهید؟

4-بانک اطلاعاتی کتبخانه را طراحی کنید که موارد زیر را انجام دهد؟

محیط عملیاتی

موجودیتها

جدولهای لازم

ارتبط های موجود

دستورات ایجاد جدول

دستورات ذخیره سازی

دستورات حذف

دستورات ویرایش اطلاعات

 بووووس

 


  

اشاعه ابتذال با شبکه جم‌تی‌وی


مطالبی درباره پشت پرده شبکه جم تی وی، از سریال حریم سلطان تا خروج ارز از کشور


چند سالی است که رشد قارچ گونه ی شبکه های ماهواره ای غربی فارسی زبان روند فزاینده ای را به خود گرفته و همچون مسلسلی کمر به رگبار بنیان خانواده ها بسته است. پس از شبکه های "فارسی 1" و "زمزمه"، شبکه ی "جم تی وی" صدر نشین این قبیل شبکه ها قرار گرفت. شبکه ی "جم تی وی  " (GEM TV) در سال 2006 به مدیریت "سعید کریمیان" آغاز به کار کرد. این شبکه یکی از شبکه‌ های تلویزیونی "گروه موسیقی و سرگرمی عمومی" می باشد که مرکز پخش آن در لندن و دفتر اصلی آن در دبی می باشد. باید توجه داشت که کار اصلی این این شبکه پخش فیلم و سریال هایی با مضامین عاشقانه، تاریخی، سیاسی و ... می باشد، البته با چاشنی ابتذال و تحریف. اینک نگاهی اجمالی بر پشت پرده ی این شبکه خواهیم داشت  .

تحریف در تاریخ

یکی از پُر حاشیه ترین سریال های این شبکه، "حریم سلطان  "(Privacy king) می باشد. این سریال که بر پایه ی زندگی "سلطان سلیمان قانونی"، مشهورترین سلطان امپراتوری عثمانی و کنیز و برده ‌ای که ملکه شد (خُرم سلطان)، ساخته شده‌ است. داستان این سریال با سوگیری هایی خاص، تحریف تاریخ و توهین به ایرانیان همراه می باشد و به همین دلیل برخی از نمایندگان مجلس ترکیه، نخست وزیر این کشور و برخی از دولتمردان ایرانی خواهان توقف پخش این سریال شده اند تا جایی که نمایندگان ترکیه لایحه ای به مجلس این کشور، درباره ی ممنوعیت پخش و ساخت ادامه ی این سریال ارائه کرده اند  .

داستان این سریال با سوگیری هایی خاص، تحریف تاریخ و توهین به ایرانیان همراه می باشد و به همین دلیل برخی از نمایندگان مجلس ترکیه، نخست وزیر این کشور و برخی از دولتمردان ایرانی خواهان توقف پخش این سریال شده اند

اشاعه ی ابتذال

این شبکه با پخش سریال های طولانی مدتی همچون "نور و مهند"، "عشق ممنوع"، "عاصی"، "عشق و جزا" و ... سعی در قبح زدایی خیانت زن و مردم به یکدیگر، اشاعه ی فحشا، چند همسری، عادی سازی روابط آزاد و بی بند بار، تجاوز و غیره دارد. حائز اهمیت آن که "جم تی وی" با به نمایش گذاشتن فیلم هایی که ساخت کشور ترکیه می باشند در تلاش است تا ساختار فرهنگی ایران و ترکیه را قرابت بخشیده و علاوه بر افزایش آمار مخاطبان، آموزش های لازم را جهت ادغام و یکسان سازی این دو فرهنگ را به ارمغان آورد. حال آن که فرهنگ جامعه ی کشور ترکیه روز به روز به سمت و سوی فرهنگ اروپایی و بی بند و باری جنسی می رود  .

رابطه با ضد انقلاب

چندی پیش "شهرام همایون" (صاحب و مدیر شبکه ی تجاری-سیاسی ماهواره‌ ای کانال یک در لس آنجلس کالیفرنیای آمریکا است.)، پرده از رابطه ی مدیر "جم تی وی" و سازمان مجاهدین خلق برداشته و می گوید: "سعید کریمیان، مدیر این شبکه سه سال در پادگان اقامت داشته، البته قضاوت من در این مورد نیست که آقای کریمیان 3 سال در قرارگاه اشرف بوده و یا در تلویزیون مجاهدین خدمت می کرده؛ این ها که عیب نیست! ایراد من به عملکرد امروزی ایشان است. شما با برنامه های شبکه تان، جنایاتی در جامعه انجام داده ای و اخلاق جامعه را از بین برده اید  !."  

تمامی افرادی که در این شبکه فعالیت دارند با هدف مخالفت با نظام جمهوری اسلامی و میهن گریزی پیش می روند و بدو کار خود اطلاعات شخصی و دلایل مخالفت با نظام و فعالیت هایی که در این زمینه داشته اند را در اختیار گردانندگان شبکه ی "جم تی وی" قرار داده اند

خروج ارز از کشور

اخیرا و با آشفته شدن بازار ارز، شبکه ی "جم تی وی" با پخش آگهی های بازرگانی از ایرانیانی که خواهان درآمد ارزی و سرمایه گذاری در کشوری غیر از کشور خود هستند، می خواهد که با دفتر این شبکه در دبی تماس بگیرند. آگهی مذکور به نام شرکت "گلدن گروپ" پخش می شود. این شرکت در تهران به نام شرکت "گروه طلائی آسیا" ثبت شده و سهام عمده ی آن نیز متعلق به آقای "سعید کریمیان" مدیر این شبکه است. براساس اطلاعات به دست آمده، مدیران این شرکت که تحت پوشش های مختلف در کشور کار می کنند با برخی از مسئولین سیاسی کشورهای منطقه به توافقاتی برای خارج کردن سرمایه های ایرانی از کشور دست یافته اند و از طریق تلویزیون در صدد سازماندهی و خارج کردن این سرمایه ها از کشور می باشند که متاسفانه، طبق گزارش ها استقبال کنندگان از این طرح رو به افزایش است  .

افشای اطلاعات دوبلورها

تمامی فیل ها و سریال های شبکه ی "جم تی وی" توسط دوبلورهای فارسی زبان دوبله می شود و عده ای از این دوبلورها خارج از ایران و عده ای دیگر در ایران ساکن می باشند اما آنچه که بین این دو گروه مشترک است نحوه و هدف این افراد از کار در این شبکه می باشد. تمامی افرادی که در این شبکه فعالیت دارند با هدف مخالفت با نظام جمهوری اسلامی و میهن گریزی پیش می روند و بدو کار خود اطلاعات شخصی و دلایل مخالفت با نظام و فعالیت هایی که در این زمینه داشته اند را در اختیار گردانندگان شبکه ی "جم تی وی" قرار داده اند. اما پس دستگیری برخی از این دوبلورهای داخلی و در پی آن، انصراف از همکاری با این شبکه، مسئولین "جم تی وی" سعی داشتند تا آنان را با تهدید خانواده هایشان و نیز فاش ساختن اطلاعات خصوصی آنان در شبکه های ماهواره ای، مجبور به تداوم همکاری نمایند  .

نتیجه :       

امروزه بر همگان آشکار گشته است که شبکه های فارسی زبان غربی از جمله "فارسی 1"، "زمزمه"، "من و تو" و در راس آنها "جم تی وی"، با بازی در سنگر "جنگ نرم" دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تنها یک هدف را دنبال می نمایند و آن هم براندازی کیان خانواده و فرهنگ زدایی اسلامی است. حائز اهمیت آن که، این روند گاهی به پاره ای از اهداف خود نیز نائل می شود و دلیل عمده ی آن کمبود آگاهی های لازم و نبود "سواد رسانه ای" می باشد که امید می رود با نظارت مسئولین مربوطه به این روند و نیز برنامه ریزی های لازم در راستای افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، این جریان خنثی گردد. در غیر این صورت بر پیکره ی جامعه ضربه ای سهمگین و غیر قابل جبران وارد خواهد شد.

 


  

صفحه کلید


مطلب مرتبط
وسیله ای است مانند دستگاه تایپ ،این وسیله علاوه بر کاربردی که در برنامه های نوشتاری جهت تایپ اعداد و ارقام و حروف بکار میرود در برنامه های مختلف کارها و وظایف دیگری نیز به عهده میگیرد. یک صفحه کلید استاندارد و معمولی دارای 101 یا 102 کلید میباشد که معمولا" در چهار یا پنج قسمت مجزا بر روی صفحه کلید پراکنده می باشند


 

Edit keys

کلید های ویرایشی


مطلب مرتبط
مجموعه 13 کلید ویرایش متنها که در ردیف دوم بعد از کلیدهای ارقامی در وسط صفحه قرار دارند.کلیدهای مخصوص ویرایش و کنترل صفحه متن میباشد و عبارتند از:
تمرین : جهت مشاهده و کار عملی با کلیدهای ویرایش ، متنی را از
My documents   باز نموده و یا برنامه نوشتاری WordPad   را اجرا نمایید
Start  >programs  >accessories  >WordPad  
1)چهار کلید جهت نما (
arrow  keys  ) که جهت بالا وپایین،سمت راست و چپ بردن نشانگر ( pointer  ) در متن (در حالت عادی به اندازه یک کاراکتر ( حرف ) به سمت چپ و راست و یا یک خط به بالا و پائین جابجا می نمایند ولی بهمراه (فشردن) کلید ctrl   که در روی صفحه اصلی و حروف قرار دارد شامل پرش کلمه ، پاراگراف و صفحه نمایشی می شوند.)
کلیدهای اشاره گر(
arrow  keys   ) شامل موارد و حالتهای زیر هستند:
 ) کلید فلش بالابر در متن اشاره گر را یک خط بالا میآورد.
 ) کلید فلش پایین رو در متن اشاره گر را یک خط پایین میآورد.
 ) کلید فلش راست بر در متن اشاره گر را یک حرف به سمت راست میآورد.
 ) کلید فلش چپ بر در متن اشاره گر را یک حرف به سمت چپ میآورد.
و اما در قسمت بالای کلیدهای اشاره ای (
arrow keys   ) کلید های زیر قرار دارند.
2)کلید
page up   که صفحه متن را به اندازه یک صفحه نمایشی یا مانیتور به طرف بالامیبرد.
3) کلید
page down   که صفحه متن را به اندازه یک صفحه نمایشی یا مانیتور به طرف پایین می آورد.
4)کلید
home   نشانگر را به اول همان خط میبرد.
5) کلید
end   نشانگر را به انتهای همان خط میبرد.
6)کلید
delete با یک بار زدن آن یک حرف سمت راست(انگلیسی) نشانگر را حذف مینمایید (یا کلمه یا جمله انتخاب شده را.)
7)کلید
insert جهت قرار دادن کلمه ای یا حرفی (کاراکتری) به جای حرف یا کلمه دیگری که انتخاب نموده ایم.
نکته مهم:
این دکمه ها بهمراه کلید
Ctrl وظایف دیگری به عهده میگیرند.از جمله:
1)کلید
page up به همراه کلید Ctrl صفحه متن را به اندازه یک صفحه چاپی به طرف بالامیبرد.
2) کلید
page down به همراه کلید ctrl صفحه متن را به اندازه یک صفحه چاپی به طرف پایین میبرد.
3)کلید
home به همراه کلید Ctrl نشانگر را به اول کل متن میبرد.
4) کلید
end به همراه کلید Ctrl نشانگر را به انتهای کل متن میبرد.
5) کلید فلش راست و چپ بر در متن بهمراه
Ctrl اشاره گر را یک کلمه به سمت راست و یا چپ میآورد.
6) کلید فلش بالا و پائین بر در متن بهمراه
Ctrl اشاره گر را یک پاراگراف به سمت بالا یا پائین میآورد.
و همچنین چند کلید دیگر(7-کلید
pause break و8-scroll lock و9-printscreen sysRq ) در روی آنها قرار دارد.


Functional keys

کلیدهای تابع-کلید های کاربردی


مطلب مرتبط
این 12 کلید هر کدام به تنهایی یا به همراه کلیدهای کنترلی (
Ctrl یا Alt ) کارهای خاصی را در برنامه های مختلف به عنوان میانبر یا shortcut انجام می دهند.
مثلا"
F1 در اکثر برنامه ها help برنامه را اجرا میکند. و یا F5 در اینترنت صفحه را refresh میکند. و یا در برنامه NC کلید F10 از برنامه خارج میشود. و یا کلید alt به همراه F4 پنجره ویندوز را میبندد.
تذکر مهم: کاربرد این کلیدها به تنهایی یا به همراه (
Ctrl و Alt) در هر برنامه ای می تواند متغیر باشد و باید در آن برنامه به نحوه استفاده و انتخاب آنها از برنامه help کمک گرفت


Keyboard shortcuts

کلید های فوری


Number keys

کلید های ارقامی


مطلب مرتبط
مجموعه 17 کلید سمت راست که روی آنها اعداد و ارقام و چهار علامت اصلی ریاضی میباشد (در صورتی که بطور متناوب با اعمال ریاضی و ارقام کار دارید کلید(
Num Luck) رامی فشارید تا چراغ(Num Luck) که در بالای همین قسمت صفحه کلید میباشد روشن شود و این قسمت کلیدها فعال شوند و مانند یک ماشین حساب با آن کار نمایید .کلیدهای روی آن شامل:
1)ارقام صفر تا نه
2)علامت (-) منها،(×)ضرب،(/)تقسیم،(+) جمع و (.) نشانگر ممیز می باشند.
3)کلید
Num Luck که جهت فعال نمودن کلیدهای ارقامی است ( در بالای صفحه چراغی وجود دارد که روشن و خاموش بودن آن نشانگر فعال یا غیر فعال بودن این کلیدها می باشد.)
4)کلید
Enter که بعد از تایپ اعمالی (داده ها یا اطلاعاتی)جهت اعمال و آمادگی برای دادن اعمال بعدی رفتن به مرحله بعدی و زدن مجّدد آن جهت دریافت حاصل کار(به نوعی معادل علامت مساوی(=) است ) بکار می رود.
تمرین: برنامه ماشین حساب
calculator دستگاه را اجرا نموده و مطالب بالا را مشاهده و تمرین نمایید.
start>programs>accessories>calculator
تذکر مهم: بعضی از کلیدهای بالا در صورتی که کلید
Num Luck فعال نباشد اعمال دیگری که روی آنها مشخص شده است را انجام می دهند . مانند کاربرد کلید های ویرایشی زیر خواهند شد.(بالا و پایین ،سمت چپ و راست بردن Cursor (نشانگر) در صفحه، و خط در متنها و جاهای دیگر)


control keys

کلید های اصلی


مطلب مرتبط
مجموعه 61 کلیدی که در سمت چپ صفحه قرار دارند جهت تایپ، اعمال ریاضی و کارهای عملیاتی بکار می روند که عبارتند از:
1)کلید
Backspace که جهت حذف یک کاراکتر(حرف) از سمت چپ نشانگر (انگلیسی) به کار می رود.
2) کلید
Enter که بعد از تایپ اعمالی (داده ها یا اطلاعاتی)جهت اعمال و آمادگی برای دادن اعمال بعدی و رفتن به مرحله بعدی می باشد و زدن مجّدد آن جهت دریافت حاصل کار و دیدن نتیجه پردازش اعمال (به نوعی معادل علامت مساوی(=) ) است.
3)کلید
shift (دو عدد بوده و در سمت راست و چپ صفحه جهت راحتی انجام کار با دو دست میباشد و کارشان یکسان است) جهت تغییر(تبدیل) کارهای صفحه کلید اصلی می باشد بدین نحو که در صورت همراه بودن کلید shift بهمراه کلیدهای دیگر آن کلیدها کار دیگری را انجام میدهند. مثلا به همراه حروف الفبا باعث تغییر حروف کوچک به حروف بزرگ میشود. و با کلیدهایی که نشانگر دو عمل متفاوت میباشند باعث فعال شدن عمل دیگر(که در قسمت بالای کلید مشخص شده است) میشود. مثلا" کلیدهای ردیف اول قسمت بالا بدون shift کاراکترهای ارقامی(= - 0 9 8 7 6 5 4 3 2 1 `) را تایپ می نمایند. ولی به همراه shift کاراکترهای (+ _ ) ( * & ^ % $ # @ ! ~) را به ترتیب وارد مینماید.
بقیه کلیدها بدون
shift به ترتیب ([ p o I u y t r e w q " ; l k j h g f d s a \ / . , m n b v c x z ) می باشند اما به همراه shift به حالت زیر درمیآیند.( } { P O I U Y T R E W Q " : L KJ H G F D S A | ? > < M N B V C X Z) ضمنا" کلید shift در برنامه های مختلف می تواند وظایف دیگری نیز به عهده بگیرد.
نکته: جهت اطلاع افرادی که به عملکرد کلید
shift در برنامه نوشت افزاری(2000) word 97 فارسی نیازمند میباشند :
کلیدها از بالا به پایین(از سمت راست به چپ) بدون
Shift به ترتیب: = - 0 9 8 7 6 5 4 3 2 1 پ چ ج ح خ ه ع غ ف ق ث ص ض گ ک م ن ت ا ل ب ی س ش ژ / . و ئ د ذ ر ز ط ظ
کلیدها از بالا به پایین(از سمت راست به چپ) به همراه کلید
Shift : + _ ( ) × ، ^ % $ # @ ! ّ > < ؛ × ÷ ‘ إ لإ ء ُ ً َ " : / ، ـ آ لأ ى ى ٍ ِ | ؟ . , ’ لآ { } ْ ~
4)کلید های
Ctrl , Alt( از هر کدام دو عدد بوده و در سمت راست و چپ صفحه جهت راحتی انجام کار با دو دست میباشد و کارشان یکسان است) این دو کلید به همراه کلیدهای دیگری آمده و کارهای کنترلی سیستم را به عهده میگرند.مثلا" در برنامه ویندوز Alt به همراه کلید F4 پنجره را میبندد. یا کلید ctrl در برنامه های مختلف (بخصوص برنامه نوشتاری word) برای نمونه چند اعمال زیر را دارد:
ctrl + x => cut ctrl + c => copy ctrl + v => paste ctrl + z => undo ctrl + o => open ctrl + p => print ctrl + n => new ctrl + a => select all ctrl + s => save
5) کلید ما بین (
Ctrl و Alt) سمت چپ یعنی start که علامت پرچم ویندوز روی آن است جهت رفتن به برنامه start در هر حالتی از پنجره ها قرار داشته باشیم می باشد.
6) کلید
choose options که ما بین (Ctrl و Alt) سمت راست قرار دارد اگر نشانگر روی فایل یا پوشه باشد جهت انتخاب گزینه ها (مانند کلید راست ماوس ) بکار می رود.
7) کلید
Caps lock که در سمت چپ کلید ها قرار دارد اگر روشن باشد تما می حروف به حالت حروف بزرگ نوشته می شود.(یعنی تقریبا" کلید دائمی Shift)
8) کلید
Tab اشاره گر را به اندازه 8 کاراکتر به طور سریع جلو می برد




keyboard

کیبورد ، صفحه کلید
کیبورد هم مانند ماوس وظیفه فرمان دادن به کامپیوتر را دارد. کیبورد از تعداد زیادی دکمه تشکیل شده است که وظیفه آنها شرح داده خواهد شد.
کیبورد در مدلها و اقسام گوناگون ساخته می شود. فیش خروجی کیبورد که به مادربرد وصل می شود بنفش رنگ است
صفحه کلیدها یک سری از کلیدهایی هستند که متصل به ریزپردازنده‌هایی می‌باشند که حالت هرکلید را نشان می‌دهند. پردازشگر درون صفحه کلید چیزهایی را که برای استفاده مهم می‌باشند را می‌فهمد. برای مثال موقعیت کلید که در قالب کلید می باشد، مقدار جهش و نمایان شدن سرعت انتقال مطلب تایپ شده، حروف فرستاده شده به کامپیوتر که در یک بافر حافظه نگهداری می‌شود و غیره. اطلاعات از طریق رابط به کامپیوتر وصل می‌شود


Away From Keyboard

کاربرد به صورت AFK
من الان در پشت کامپیوتر نیستم ولی بعداً می آیم (اصطلاح اینترنتی)


detachable keyboard

صفحه کلید جداشدنى



 


  

شرکت Dell 
شرکت Dell یکی از موفقترین شرکت های موجود در زمینه تجارت الکترونیکی است . بدین منظور شایسته است در این بخش به بررسی وضعیت شرکت فوق در زمینه تجارت الکترونیکی پرداخته و از این رهگذر از تجارب موجود استفاده کرد.
Dell یکی از صدها شرکتی است که کامپیوترهای شخصی تولیدی خود را در اختیار مشتریان حقیقی و یا حقوقی قرار می دهد. فعالیت اقتصادی Dell با درج آگهی در پشت جلد مجلات کامپیوتری و فروش کامپیوتر از طریق تلفن ، آغاز گردید. امروزه حضور شرکت Dell در عرصه تجارت الکترونیکی بسرعت متداول و عمومی شده است .شرکت فوق ، قادر به ارائه کالاهای بیشماری از طریق وب شده است . بر اساس آمارهای موجود ، فروش روزانه Dell ، چهارده میلیون دلار بوده و تقریبا" 25 درصد فروش این شرکت از طریق وب انجام می گیرد. شرکت Dell قبل از استفاده از تجارت الکترونیکی ، اکثر سفارشات خود را از طریق تلفن اخذ و با استفاده از پست آنها را برای خریداران خود ، ارسال می کرد. با توجه به فروش 25 درصدی شرکت فوق از طریق وب می توان به جایگاه و اهمیت موضوع تجارت الکترونیکی بیش از گذشته واقف گردید. در این راستا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
* در صورتیکه شرکت
Dell توانسته باشد، میزان فروش از طریق تلفن را 25 درصد کاهش و 25 درصد به میزان فروش خود از طریق وب بیفزاید ، دلیل روشن و قاطعی برای وجود مزایای تجارت الکترونیکی وجود ندارد؟ Dell صرفا" کامپیوتر عرضه می نماید. در صورتیکه مدیریت فروش از طریق وب هزینه های کمتری را به یک سازمان تحمیل نماید و یا افرادیکه از طریق وب کالای خود را خریداری می نمایند ، اقدام به خرید تجهیزات کمکی دیگری نمایند و یا اگر هزینه های عملیات فروش از طریق وب بمراتب کمترشده و یا اگر ارائه کالا بر روی وب باعث افزایش خریداران و حجم عملیات فروش گردد ، استفاده از تجارت الکترونیکی برای شرکت Dell مقرون بصرفه و توام با افزایش بهره وری بوده است .
* در صورتیکه شرکت
Dell ، در فرآیند فروش کالا از طریق وب ، فروش سنتی و مبتنی بر تلفن خود را از دست ندهد ، چه اتفاقی می افتد؟این موضوع می تواند صحت داشته باشد ، این موضوع به تمایل عده ای برای خرید کالا از طریق وب بستگی خواهد داشت . گرایش بسمت خرید از طریق اینترنت بصورت یک نیاز مطرح شده است و از این بابت نگرانی چندانی وجود نخواهد داشت .
* در رابطه با فروش عقیده ای وجود دارد که : زمانیکه یک مشتری کار خود را با یک فروشنده آغاز می نماید ، نگهداری آن مشتری برای فروشنده بمراتب راحت تر از جذب مشتریان جدید است . بنابراین در صورتیکه تصمیم به ایجاد یک وب سایت زودتر اتحاذ گردد ، نسبت به سایر فروشندگان که بعدا" تصمیم فوق را اتخاذ خواهند کرد ،پیشقدم خواهید بود. شرکت
Dell سایت خود را خیلی زود طراحی و پیاده سازی نموده و از این طریق از سایر رقبای خود پیشی گرفته است .

برگرفته از سایت
www.srco.ir


  

پورت USB
Universal serial bus  


این پورت برای اتصال قطعاتی مانند دوربین و پرینتر و اسکنر و... استفاده می شود


How does USB work

Universal Serial Bus  ) ها چگونه کار می کنند ؟! USB  (
هر کامپیوتری که شما امروزه برای خانه یا محل کار خود می خرید ، دارای یک یا چند رابط
USB   می باشد که در پشت آن است. این رابطهای USB   این اجازه را به شما می دهند که هر گونه وسیله ای اعم از Mouse یا Printer را به راحتی و آسانی به کامپیوتر خود وصل کنید.
سیستم عامل (
OS) نیز USB را پشتیبانی می کند ، بنابراین نصب راه انداز سخت افزار (Driver) نیز سریع و راحت می باشد. در مقایسه با سایر روشهای اتصال سخت افزارها به کامپیوتر مثل Parallel Port و Serial Port و یا کارتهای مخصوصی که در Case کامپیوتر خود نصب می کنید ، سخت افزارهای دارای USB به طور باورنکردنی ساده هستند.
هر فردی که حداقل دو تا سه سال با کامپیوتر آشنایی داشته باشد مشکلی را که
USB سعی در حل آن دارد را می داند. در گذشته اتصال وسایل به کامپیوترها یک دردسر واقعی بود.
Printer ها به وسیله Parallel Port مخصوص پرینتر به کامپیوتر وصل می شوند که در بیشتر کامپیوتر ها بیشتر از یک درگاه نبود. وسایل دیگری مثل ZIP Drive که در اتصال با کامپیوتر احتیاج به سرعت بالا دارند نیز از درگاه موازی استفاده می کردند که اغلب با موفقیت نسبی و سرعت کم همراه بودند. ولی مودم ها از درگاه سری استفاده می کردند و همچنین برخی از چاپگرها و چیزهای مثل Palm Pilots و دوربینهای دیجیتالی. اغلب کامپیوتر ها حداکثر دو درگاه سری دارند و در اغلب موارد بسیار کند می باشند.
سخت افزارهای دیگری که نیاز به اتصال با سرعت بیشتری داشتند ، با کارتهای خودشان ارائه می شدند که این کارتها می بایست در شیار کارت در داخل
Case کامپیوتر قرار می گرفتند. متاسفانه تعداد این شیار های کارت محدود می باشد و شما احتیاج به یک متخصص برای نصب نرم افزار برخی از این کارتها خواهید داشت. هدف USB پایان دادن به این دردسرها می باشد.
USB یک راه استاندارد شده و راحت را برای اتصال تا 127 سخت افزار مختلف به یک کامپیوتر ، در اختیار شما قرار می دهد. هر سخت افزار می تواند حداکثر تا 6 مگابایت در ثانیه از پهنای باند استفاده کند ، که برای تعداد بسیاری از سخت افزارهای جانبی که اغلب مردم می خواهند به کامپیوتر خود متصل کنند به اندازه کافی سریع است. امروزه تقریبا تمام سخت افزارهایی که ساخته می شوند ، USB را دارا می باشند. نمونه لیستی از واحدهای USB که شما می توانید بخرید به شرح زیر است :
Printers
Scanners
Mice
Joysticks
Flight yokes
Digital cameras
Webcams
Scientificdata acquisition devices
Modems
Speakers
Telephones
Video phones
Storage devices such as Zip drives
Network connections
اتصال یک سخت افزار
USB به کامپیوتر بسیار آسان است. درگاه USB را در پشت کامپیوتر پیدا کنید و اتصال دهنده USB را به آن متصل کنید. چنانچه دستگاه شما جدید باشد ، سیستم عامل آن را به طور خودکار شناسایی کرده و دیسک راه انداز را می خواهد. چنانچه دستگاه نصب شده باشد ، کامپیوتر USB را فعال ساخته و شروع بع ارتباط می کند. (USB می تواند در هر زمان به کامپیوتر وصل و یا از آن جدا شود). اغلب سخت افزارهای USB با کابل مخصوص خود ارائه می شوند و کابل یک فیش A دارد. در غیر اینصورت فیش آن به صورت B می باشد.
اتصال
A به صورت UpStream به سمت کامپیوتر عمل می کند ، در حالی که اتصال B در جهت DownStream عمل کرده و به واحدهای مجزا متصل می شود. با استفاده از اتصال دهنده های مختلف در حالت Upstream و DownStream اختلال غیر ممکن است. اگر شما یک کابل اتصال دهنده B را به یک سخت افزار متصل کنید می دانید که کار خواهد کرد. به طور مشابه شما می توانید هر اتصال دهنده A را به هر سوکت A متصل کنید .
USB استاندارد تا 127 دستگاه را پشتیبانی می کند و USB HUB ها نیز یکی از شاخه های این استاندارد هستند. یک هاب معمولا دارای 4 پورت می باشد ولی ممکن است بیشتر باشد. شما هاب مورد نظر را به کامپیوتر خود وصل کنید و بقیه دستگاهها یا حتی هاب دیگری را به این هاب وصل می کنید. با زنجیری شدن این HUB ها به یکدیگر ، شما می توانید ده ها در گاه USB قابل دسترس با یک کامپیوتر داشته باشید.
HUB ها می توانند روشن و یا خاموش شوند. چنانکه جلوتر خواهید دید USB استاندارد به دستگاهها این اجازه را می دهد تا برق خود را از USB Connection بگیرند. مشخص است که یک دستگاه پر مصرف مثل یک پرینتر و یا یک اسکنر خودشان برق مورد احتیاجشان را تامین می کنند اما دستگاههای کم ولتاژ مثل Mouseها یا دوربینهای Digitalی به منظور ساده تر شدن ، برقشان را از BUS دریافت می کنند. برق (تا 500 میلی آمپر در 5 ولت) از کامپیوتر می آید. اگر شما تعداد




  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :13
کل بازدید : 97607
کل یاداشته ها : 19


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ